Lucia i går...

I går så var jag på min systerson Fabian (3år) luciafirande på dagis, jag äslkar verkligen Fabian, han är så go, men han vill dock inte vara med i luciatåget en längre stund, lite tråkigt, var ju därför jag kom dit, för att se honom sjunga...Men men, Hampus (6 år bror till Fabian) luciatåg är i kväll, och han lovade mig att göra en bättre insats än Fabian haha.. så söt! Får väl se hur det går, ska bli spännande att se ♥

Natten till lucia,  12-13, var en sömlös natt... På kvällen innan kollade jag, syster Martina, syster Hanna, Hannas vän Carro och Lisette på Saw 2, det var mycket trevligt, den är ju så bra, fast 1:an är nog ännu bättre... Måste bara se 3:an snart...hehe
Iaf så efter filmen så åkte Martina och Lisette, Lisette skjutsade Martina till Phoung för hon skulle sova hos henne den natten och sen åkte hon hem och lade sig. Hanna och Carro stannade kvar då de skulle sova hos oss.
 Vi gick väl och lade oss kanske 01.15 eller så den natten, klockan 02.30 får vi ett samtal i från Martina, då har Phoung, hon och Malin som Phoung bor med åkt ut till Hätte ( en badplats utanför Tranås) och får intei gång bilen igen när de ska åka hem. Liksom mitt i natten åker de ut dit? Fråga mig inte varför, tokiga töser! ^^
Iaf det dem vill är att Timpa ska komma ut med startkabalar till dem. Problemet var bara att Timpa har inga startkablar, så han sa till dem att de skulle ringa någon annan, och ringa honom sen i värsta fall om det inte löste sig så han kunde hämta dem.
Klockan 03.00-03.30 ri ger det igen, och då har Lisette gått upp ur sängen och åkt ut dit för att hjälpa dme, men de lyckas inte koppla rätt, dumma brudar! haha!
Iaf så försöker Timpa säga hur de ska göra, och de pratar och pratar efter ett tag s'ger Martina att hennes ex ringde för ett tag sen och frågade vad hon gjorde, mitt i natten liksom.. Och sist de pratades vid ville han aldrig mer se henne?! hmmm
Rätt som det är i samtalet säger Martina: "Han kommer!?" Då har hennes ex åkt ut dit klockan typ 04.00 på morgonen för att hämta henne... Han har varit elak mot henne innan.. Hon säger att hon måste lägga på, och gör det, sen är inte hon nåbar mer, hon svarar inte i telefonen eller på sms...
04.30 får vi ett samtal från Phoung att hon och Lisette är hemme nu men att Martina åkte i väg med hennes ex i hans bil, innan något hann lösa sig ute på badplatsen, han hade bara sagt till henne att släppa allt hon höll på med och följa med, och det gjorde hon...
Iaf så kunde jag inte sova på föera timmar, jag har nog aldrig känt mig så maktlös som jag gjorde då, jag visste att de var med varandra, men hade ingen aning om vart de var, om han var våldsam vid tillfället, vad han kunde göra.. Jag kunde inte göra något annat än att bara vara, och känna oro.. USCH vad hemskt det var!
På luciamorgonen så ringde jag till syster och skulle kolla hur allt var, och fick inget svar då heller, OROLIG kallas det, efetr ett par minuter ringde hon upp och sa att vi skulle prata senare...Då förstod jag att han fortfarande var där...fick reda på sen att de hade pratat hela natten/morgonen och kommit fram till att nu ska vi bara gå vidare och glömma, och han hade näst intill bett om ursäkt över hans reaktion, toch Maartina hade försökt göra så att han förstod henens situation, enligt henne nu iaf så ska dett vara över, och jag vill tro på henne, men har SVÅRT för det... Hoppas verkligen haninter ringer henne mer och så  för både hans eget och hennes bästa!

Vad ska man göra?

Emmafinnjavel ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0