Time to go!

Sisterhood
SISS and SISS



Efter mycket stök och fixande, så som Polisstationssamtal, besök på skatteverket, banken och stökande med biljetter och bussturer så är vi nästintill klara för avfärd i mon, jag och systra mi.. Har lite tvätt som ska packas ner och matsäck som ska göras, sen så hehe :D.. Papprena från polsien iof är inte fixat, måste ringa dem i mon igen innan norska gränsen och fråga i fall de kan skicka papprena till norsk adress, för ska nämligen ha en utskrift från straffregistret och måste därför fylla i en massa papper för att få det.. och sen när man väl skickat i väg papprena tar det 2 veckor innan straffregisterutdraget kommer också, hehe, men det löser sig nog. De flesta anställda frågar inte efter det, men om de gör det kan det ju va bra om man kan visa upp det hehe :P

I dag har jag spenderat lite tid med Martina då som ska med och andra syster Camilla som kommer vara väldigt saknad, och hon kommer nog sakna oss också tror jag? hehe

Men iaf så ska jag alltså befinna mig i en liten skidort omkring 1-2 h utanför Oslo med bil om jag har fattat det rätt. Närmaste "stad" heter Rjukan och stället vi ska va på heter Gaustablikk, jag kommer jobba på Gaustablikk skidsenter som hyr ut skidor och säljer skirkort per säsong och vecka o.s.v. Turisterna som kommer är faktiskt mest norskar, hela 80%, de resterande 20% är blandat men mest danskar och svenskar :) Anställningen är tills "omkring 7 maj" beoende på när snön försvinner...Får se vad som händer efter det, ska iaf försöka fira min plutta Vendela som fyller 20 25 maj, sen min egen 20-årsdag 4 juni kanske :P...Sen är det ju Hultan också såklart ;D men sen vet INGEN vad som sker..mohahaha

Nu ska jag och Timpa äta en sista middag tillsammans på ett tag, Köttfärsås och makaroner a la Timpa :D..GUD VAD JAG KOMMER SAKNA DIG BÄJJB!! <33

Kommer sakna alla andra med förstås.
Men det går ju relativt fort tills vi syns igen, och får höras över mail och tele och likanande...Läs min bogg också, kommer skriva så ofta jag kan här, vet iof inte hur ofta det kan bli, men men, kolla lite då och då ni som vill veta hur det går..Kommer väl förmodligen bli bildtomt dock, för har ju ingen egen kamera.. Men bilder kanske kan tittas på när man är hemkommen från jobbarkompisars kameror om de kan skicka över dem eller så? hehe...

"See you when the grass is green again"



Emmafinnjavel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0