Hjo över Midsommarhelgen...

image399image400image401
image425
image402
Pappa håller på att göra om lite, ska bygga ut stugan på flera håll och ska måla om...

image403
Detta är gästhuset, och hela stugan ska sen ha samma färg som detta! OBS pappa är bästa på att bygga :D

image405image406image407image408image409image410image411image412image413
BTW Min syster har FINA ögon <3

image414image415image416image417image418image419image420image421image422image423image424image426image427image428image429image430image431image432image433image434image435image436image437image438image439image440image441image442image443image444image445image446image447image448
image449

Ja vi hade en fin fin helg! Det började med att jag, Hanna, Carro (vän till Hanna) och Mamma Päivi och Pappa Jan-Erik åkte till Hjo på Torsdagskvällen. Vi stannade i Jkpg och besökte Morfar och Farmors grav :( efter det åkte vi vidare och handlade mat för kvällen och lite annat smått och gott, det blev tacos :D MUMS! Väl framme lagade vi mat och umgicks, framåt sena kvällen gick jag, Hanna och Carro ut på promenad, vi visade alla ställen vi var på när vi var små för Carro, väldigt trevligt! Under den promenaden lyckades jag trampa på en groda, Hanna tappa en groda i marken och Carro trampa på en snigel xD hahaha! Gick och lade oss för att fira midsommar dagen efter....

KASST VÄDER! REGN REGN OCH ÅTER REGN! Men det hade väl de flesta på midsommar kan jag tänka? hehe.. Men vi hade trevligt i alla fall, åt traditionell midsommar mat och självklart jordgubbar till efterätt, sen MASSA godis och chips och liknanade :P men det vart ju mest att sitta inne, p.g.a. av regnet... Även denna dag gick vi och lade oss, och väntade på en ny dag, då Anneli med Meija och William, Vikotr med Hampus och Fabian, och Timpa skulle komma :D

Betydligt bättre väder denna dag! En underbar dag med familjen, kunde varit bättre, vi åt först vanlig midsommarmat igen, för det hade inte resten hunnit med dagen innan. Senare på kvällen grillade vi massa gott med potatisallad till :D Även denna dagen massa onyttigt hehe! Alla sov över, vart lite trångt, men det fixade vi :D

Blev en hyfsad tidig söndag, eftersom barnen kom och väckte en... Då åkte vi ner till Hjo och kolllade läget, jag, Hanna, Carro och Timpa.. visade dem runt lite :) Sen efter det så bar det av hemåt, jag och Timpa och Hanna och Carro åkte med Anneli :) Jag satt emellan barnen hela vägen och busade..GUD VAD JAG ÄLSKAR DEM! Så söta♥

Så så var det med den helgen :D



Blir det statt och FHM brudarna i helgen då? xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0