Solen i ögonen

1. vad heter du? Emma Maria Pettersson Mäkinen
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Vanessa eller Stacy
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Maria
4. vilket stjärntecken är du? Tvilling
5. vilken årgång är du? 87
6. vart bor du? Just nu i Asarum i Blekinge, snart i Hovden i Setesdal i Norge, efter det förmodligen Moss i Norge, och sen i nåt varmt land för ett tag :) hehe
7. bott utomlands? ja, lite granna
8. flyttat antal gånger? 2-3 ggr kan man väl säga kanske
9. vart skulle du vilja bo? just nu överallt :P men när man blir äldre i ett tryggt område med min familj
10. vilken skolklass? gått ut gymnasiet...
11. vad vill du bli när du blir äldre? drömmen är reseledare, men allt med kontaktmed människor och service är välkommet...


UTSEENDE
1. hur lång är du? 159,5 cm :P
2. hur mycket väger du? 55 kg nånstans
3. hårfärg och frisyr? just nu mörkbrunt hår, mellanlångt, men det ska ändras så fort det finns pengar och tid för det.
4. ögonfärg? blå-gula
5. mest nöjd med? mina lår,
6. minst nöjd med? skulle väl vara den traditionella magen?! haha
7. skostorlek? 35-36-37 beroende på vart dem är tillverkade, helt seriöst :)
8. glasögon? nope
9. har du några piercingar/tatueringar? näsan

FAVORITER
1. filmer? sagan om ringen filmerna, dirty dancing, nyckeln till frihet, the usal suspects mfl...
2. låtar? många många många många...
3. årstider? Sommar, lätt!
4. mat/dryck? MASSA, är matgalen :P
5. djur? har inga, men gillar dem flesta
6. färg? mintgrön
7. parfym? exclamation, naiomi campel -cat deluxe, moon light musk, love tui
8. tv-program? SCRUBS <3 , simpsons, family guy, bonde söker fru, idol, weeds, oc, desperate housewives (följer inte allt detta, sitter ju inte vid tv:n hela dagen hehe.. men det är goa program att kika på :P)
9. ämne i skolan? samhällskunskap, engelska, turismkurserna
10. sysselsättning? myspysa, äta gott, långa promenader, festa med dem bästa!

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? En blå lite sportvariant, måste införskaffa mig en vinterjacka...
2. vad använder du just nu för skor? mina adidasdojjor eller mina svarta stövlar
3. favoritfärg på kläder? Svart, vitt, blått, brunt, ibland lite lysande, speciellt om man är brun ;D
4. favoritmaterial på kläder? hmm, jaa du?
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? en riktig fin festklänning och parta loss ;)
6. favoritaffärer? vero moda, h&m, miss sixty, vila, bik bok
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? jaa du, när jag har pengar till det köper jag ett lass, när jag inte har det så står jag över liksom :P
8. favoritmärke? replay, vila, miss sixty
9. vad har du för byxstorlek? 30 i midja tror jag , 30-32 i längd, kan det stämma?? hehe
10. vad har du för tröjstorlek? 36

DITT RUM (mitt sov-vardags-tv-rum)
1. stort, litet eller mitt emellan? just nu i Evas vardgasrum, så rätt sort :)
2. vilken färg på tapeterna? vita
3. vilka färger går rummet i i övrigt? brunt, guld
4. favoritmöbel i rummet och varför? måste vara sängen alltså
5. vad vill du ändra där inne? not my call ;)
6. vad har du där inne av följande:
a) tv? japp
b) video/dvd? ajjemen
c) dator? ja
d) stereo? ljud till datorn liksom :P
e) telefon? bara mobil ;)
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? uteplats <3
8. vad gör du oftast i ditt rum? sover, kikar tv eller film, sitter vid datorn...
9. vem förutom du brukar sova i din säng? inte min säng ju
10. favoritpryl i rummet? computer

BLANDAT
1. vad heter din morfar? han hette Ossi Mäkinen <3 :'(
2. var har du i din:
a) jackficka just nu?
kvitton
b) skolväska just nu? ingen skola för mig på ett tahhh ;)
c) handväska eller liknande just nu? jaa du, all möjlig skit som inte borde vara där, lite smink, spegel, plåtplånbok
3. vad är du beroende av? mina nära och kära, MUSIKEN <3 utan den vore allt så mycket svårare...GODIS tyvärr :P
4. vilket land kommer du i från? Sverige :P men är halvfinsk
5. vilken sorts lipsyl använder du? Vaseline
6. vad tror du på? att det finns något gott i alla
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? none
8. vad köpte du senast? godis? hehe :P
9. har du nåt husdjur? nope
10. vad bor du i? Evas marklägenhet

GREJER
plånbok: plåtplånbok
tandborste: 360 xD
smycken: allt möjligt, alltid kul :D
solglasögon: nej, hittar aldrig nåra fina??! :(
underkläder: spets
nagellack: sometimes, when the mood strikes :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0