Rise up



FÖDELSEDAGSKALAS FÖR TOMMY OCH PAPPA JANNE!

Jag skrev ju att vi skulle ha kalas för Tommy, men vi skulle ju ha kalas för Pappa också, men jag vet med mig att han ibland läser min blogg, så jag skrev inget om det.. för han skulle inte veta om nåt :P

Tommy fick ett presentkort på en fiskeaffär av oss, han är snart en gammal gubbe haha ;) 35 år! Men man blir inte äldre än vad man gör sig

Pappa däremot, han fyller 60 på söndag 14 okt, men vi firade honom samtidigt som Tommy då som sagt. Detta p.g.a. att vi köt en resa till Tunisien åt honom, mamma betalt sen resa och russel.. och vi hade också ordnat så Jouni(mammas bror) och hans fru Anki skulle följa med... Anneli hade knåpat ihop en jätterolig fin dikt till pappa, och han blev så glad att han fällde någrs tårar, så där satt vi allihopa, och lipade i kapp haha...

Dem som hade kollat på biljetten TRODDE att planet skulle avgå lördag, och firandet var fredag. Mamma och pappa åker hem och packar, och på lördag kväll bär de av mot Jkpg för att samåka med Jouni och Anki...

Söndag morgon kl 11.00 knackar det på min dörr hemma i Hullaryd där jag låg och sov för helgen, in kommer PAPPA?!?!?!?! Eftersom jag tror att han ska befinna sig i Tunisien så  är jag lagom chockad, då berättar han :

Dem var på flygplatsen på fel dag.... på biljetten står Avresa lör 06 okt kl 00.20 från Landvetter alltså innebär detta incheckning 5 okt och avresa efter 00-slaget, alltså 6okt!  och detta förstår man om man lusläser biljetten.. och bolaget har ju skrivit ut rätt... MEN det kan lätt uppstå missförstånd av en sådan här förvillande biljett. När man hör lör 6 okt, då tänker man ju senare DEN DAGEN då tiden kommer, även om det inte är rätt så blir det så... Så det bolaget BORDE göra är : Skriva ut, inchekning 5 okt, avresa 6 okt och på det sättet undvika missförstånd.

Va det verkar som så får de ingen ersättning för detta, men Anneli ska försöka.. Alltså inga pengar tillbaka, och en

missad födelsedagsresa.. Vid morgonkvisten när de fått reda på detta åker de tillbaka till Jkpg och där hämtar Jimmy mamma och pappa... Anneli har legat i hela morgonen och försökt hitta en ny resa åt dem, men det är i stort sätt omöjligt, FINNS INGA RESOR ATT FÅ TAG I... men tillslut hittar hon en resa från Arlanda för lite under 2000 kr per person med allt dem behöver inräknat.. detta plan avgår 16.25 , alltså från Stockholm.  Dem dyker alltås upp i Hullaryd vid 11.00 och frågar om jag kan ha hand om Meija och William så att Anneli och Jimmy kan köra mamma och pappa upp.. Jag säger självklart JA! Men i bilen så ringer Anneli och säger att Tommy och Therese ska ha hand om barnen, men ingen tid finns för att åka tillbaka och lämna mig hemma, så jag får följa med till Stockholm hahaha...


På vägen är iaf mamma och pappa dödströtta, inte sovit något på hela natten.. Jimmy växellåda ballar ur så vi är hela tiden rädda att bilen ska kollapsa innan vi hinner upp och lämna av dem, så dem missar detta plan också. Men vi hinner och dem kommer igenom Security check YESSSS!! :D. På vägen hem så har vi bara en växel kvar, men som tur är Jimmy haj på bilar, så vi lyckas ta oss ända hem... shiiet vilken dag!

Mamma och pappa verkar ha det bra där nere hoppas det fortsätter så!




 
Martina, jag sakn
ar alla gånger vi har "busat" som systrar, vi är ju grymmast tillsammans! ♥


 

Dem söta kattungarna hos mamma och pappa :D


 MYCKET bra och rolig film vi såg i går jag och Robert, asgo... SE DEN :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0